מה אני רוצה?

הרי כולנו בשר ודם, וככה זה עם בני אדם יש להם דעות, נטיעות, רצונות, נגיעות אישיות. אישתו הרגיזה אותו הבוקר, השכן צעק אליו, האוכל היה מקולקל.

בכלל למה אני מצפה? צדק, אמת, מידות טהורות?

איפה אני חי? בחלל? אצל מלאכים?

וכי אני יכול לשפוט את הזולת? הרי יש בהם קנאה, כאס, נקמנות, תאוות. וכי מה יש לי? הרי גם אני חש דברים אילו. גם אני בן אדם. גם אני אגואיסט. וגם אני נפגע שצועקים ומשפילים אותי.

ואם כך אולי נגיע למסקנה שאין אמת אחת בעולם אלא לכל אחד יש האמת שלו. ונפל מזלי להיות עם אחד שאמת שלו ל"אכול אנשים" אז זה סדר?! וטוב שלמזלם הם לא נפלו לפני אדם מסוג זה אלא לאחד שמרחם להם על פשעיהם ושקריהם.

אבל יש אלוהים בעולם. כח יחיד ומיוחד עם אמת יחידה ומיוחדת. והדין דין אמת. ויום הדין בא, כך שכל באי עולם ישפטו על ידי האמת המיוחד שלו. ואין זה משנה חינוכו, דעותיו, רצונו וכו’. כי יש אמת אלוהית אחת. והיא נכונה לכולם.

והאדם הבא ופועל עם רצונות אגואיסטים ומניעים אישים. הרי שמייצר לעצמו דינו.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to מה אני רוצה?

  1. ayelethashar says:

    מלבד הדין שהאדם גוזר עליו מתוך בחירה ברע
    ,הקורבן כבר יכול כבר לומר את מזמור קז’ בתהילים

    הודו ליהוה כי טוב כי לעולם חסדו, יאמרו גאולי יהוה אשר גאלם מיד צר”.

Leave a Reply

